Zuidthailand.reismee.nl

2 River Kwai, Erawan waterval en Kao Sok National Park

Donderdag 2 feb. Om 7 uur per mini van naar station Maeklong in Samut Songkram. Dit station staat middenin een enorme markt. De trein rijdt centimeters langs de uitgestelde goederen. En wij dachten dat het in Hanoi extreem was!

Vervolgens gaan we naar het Hellfire museum. Dit museum gaat over het aanleggen van de Burma spoorlijn, ten koste van 100.000 doden in de Tweede Werledoorlog. Indrukwekkend. Vervolgens gaan we per longtailboat met een noodgang naar de River Kwai Jungle Rafts. Hier overnachten we. De foto's zeggen meer dan we kunnen zeggen.

Vrijdag 3 feb. We worden opgehaald door de longtailboat en gaan naar het Erawan National Park met 7 watervallen op verschillende niveau's, op sommige niveaus kun je zwemmen, wat wij ook doen! Niet wetende dat er van die varanen rondzwemmen van meer dan een meter. Daarna maar pootjebaden en de vissen aan je voeten laten zuigen. Gratis! Dat is wat voor Wilco. Na een heerlijke lunch sturen we aan op Kanchanaburi, hotel Royal River Kwai resort met heerlijk zwembad.

Zaterdag 4 feb. Een reisdag. We worden opgehaald om 7 uur en na een 3 uur durende rit afgezet bij station Mon Chi aan de noordkant van Bangkok. Aldaar een taxi naar Dong Muang AirPort voor onze vlucht naar Phuket. Daar komen we om 4 uur aan. Per shuttlebus naar het centrum en naar een leuk boetiek hotel, Memory at On On hotel. Nelleke haar maps.me appie werkt goed, we lopen er blind naar toe. Het blijkt dat het Chinese nieuwjaar wordt afgesloten. Gezelligheid alom met muziek dans en ontzettend veel eten op straat. We doen lekker mee, ze zijn hier wel toeristen gewend.

Zondag 5 feb. Per privé taxi gaan we naar het 200 km noordelijke gelegen Kao Sok National Park. Daar verblijven we 4 nachten in het Anurak Community Lodge. Een uniek park afgelegen van de bewoonde wereld en waar je je bijna alleen op de wereld waant. Bekijk de foto's maar even. 'S Middags lekker relaxen.

Maandag 6 feb. In de ochtend verkennen we het park en genieten daarna van een heerlijke lunch. Dat Thaise eten weet wat. Om 3 uur gaan we kanoën, dat wil zeggen we worden gekanood. Wij genieten van adembenemende vergezichten. Rotsformaties van leisteen en rotsformaties wisselen elkaar af. Na diverse apen, slangen en tropische vogels gezien te hebben leggen we aan alwaar we thee drinken uit zelfgemaakte kopjes van bamboe. Om 6 zijn we terug bij onze lodge.

Dinsdag 7 feb. Vandaag gaan we te voet door het Kao Sok National Park. We wandelen anderhalf uur door het regenwoud met gigantische bamboebomen en medicinale planten. Tevens zien we weer diverse aapsoorten en genoeg insecten. Na een verfrissende duik bij een watervalletje wandelen we terug en zijn met de lunch terug op honk. 'S Middags tijd voor ons zelf.

Angela en Fred

Zo te lezen en te zien genieten jullie weer volop. Jullie maken aardig wat kilometers om het nodige te zien. Nog veel plezier verder en tot het volgende verhaal. Groetjes uit Leusden

Hanneke

Prachtig allemaal genieten die kant van Thailand ben ik nog niet geweest ziet er goed uit

Anne-Marie

Zo wat hebben jullie veel gezien. Lijkt me allemaal heel indrukwekkend. Plaatsen met een verhaal.
Heel erg afwisselend lijkt me. Nou op naar de volgende verhalen. Nog veel plezier.

MO&KO

Geweldige reis, goed uitgezocht. Geniet nog maar volop en hou je Thaai....ha haxxx

Lieke

Leuk!