Zuidthailand.reismee.nl

4 Van Koh Racha via Phuket naar Koh Yao Yai

Zondag 12 feb. Eten, drinken, zonnen en een beetje ergeren aan de chinezen met hun geroggel.

Maandag 13 feb. We hebben een leuke snorkelplek gevonden en maken daar nog een paar onderwater opnamen. Om 12 uur verlaten we onze bungalow en gaan met de speedboot terug naar Phuket. Aldaar belanden we in een gezellige kroeg waar we onze eerste patatjes veroberen deze vakantie. 's Avonds eten we weer heerlijk Thais. Morgen gaan we op Koh Yao Yai aan.

Dinsdag 14 feb. Wederom met een speedboat naar de volgende bestemming, Koh Yao Yai, het Thiw Son beach resort. Wederom een paradijsje. Heerlijk zwembad gelegen aan/op het strand en een heerlijke bungalow op het strand. Na een verfrissende duik krijgen we een rondleiding over het eiland aangeboden. Het eiland is 44 km lang en telt 12000 inwoners, veelal mensen die slechts zelden het eiland zijn afgeweest. Confronterend met onze reis lust. Onderweg rijden we nog een anderhalve meter lange slang dood. Helaas geen foto.

Woensdag 15 feb. Een dag cruisen. Met een longtailboat naar Koh Hong en naar "the Room", een ingesloten inham in het eiland. Vervolgens naar Lading Island (Paradise Island) alwaar we zwemmen en snorkelen. Doordat het net bewolkt is het water niet zo helder als we wensen, maar het blijft mooi. Vervolgens Pakbia Island waar we lunchen op het strand. Heerlijk. We zijn op tijd terug dus nog lekker op een ligbed bij het zwembad, strand. Morgen naar Koh Yai Noi waar we het volgende hotel gereserveerd hebben.

Hanneke

Klinkt geweldig relaxen zon zee