Zuidthailand.reismee.nl

5 Van Koh Yao Rai, via Koh Yao Noi naar Ao Nong

Donderdag 16 feb. We nemen de taxi naar de pier alwaar we direct inkomen stappen op de longtailboat. Hij vaart voor ons privé. Reizen gaat zo gemakkelijk in Thailand. Na 10 minuten staan we op Koh Yai Noi alwaar we gelijk in de taxi kunnen stappen die ons naar het hotel brengt. Voor een paar euro naar ander eiland, ander hotel, zo gemakkelijk, binnen een uur. We kunnen om 11 uur al in onze bungalow. Beetje basic maar goede bedden, schoon en alles functioneert. We nemen een duik in zee en verkennen te voet de omgeving. Genoeg gezellige tentjes. Na een hapje eten en een massage en een duik in het zwembad(je) even lekker chillen.

Vrijdag 17 feb. Na simpel ontbijtje gaan we een scooter huren. We krijgen een nagelnieuwe Yamaha 125 cc mee, zonder paspoort te overleggen, hoeven geen helm te dragen en hebben geen kenteken, er zit geen slot bij de scooter, ze hoeven geen naam, geen borg....... serieus. Wat een vertrouwen. Daar kunnen een hoop mensen (wij incluis) nog wat van leren. We rijden het hele eiland rond, bezoeken een leuke markt, drinken een bakkie met een magnifiek uitzicht en nemen onderweg nog een duik. Om de middag te volmaken, ondergaat Nel nog een kokosnootmelk massage van een uur. Ze glibbert vanavond uit bed.......

Zaterdag 18 feb. De scooter bewijst z'n diensten. We zwemmen een tijdje, eten onderweg een hapje en 's middags gaan we naar de westelijkste puntje van het eiland. Een uitspanning geheten "Hideout", schuilplaats. Wat we daar zien is ongelooflijk. Een resort van (nu) 4 bungalows, zonder muren, geen elektra, dus geen airco, geen ijskast, geen tv, maar mooi!!! Hier komen we nog eens terug. Een zwembadje is er wel, verder alleen een dak van bamboe, douche en bad in buitenlucht . We nemen er een duik en eten er heerlijk. Met de scooter is het niet eenvoudig om er te komen, met een fout wheel drive is het goed te doen. Bekijk de foto's maar even. S avonds eten we heerlijk op het strand.

Zondag 19 feb. Na een vroeg ontbijtje met de taxi naar de pier, met de speedboot naar Ao Nang, het vaste land en vervolgens met een brommertje met zijspan naar het hotel, het Ao Nang pool bamboe resort. Weer een schot in de roos. Heerlijke bungalow. We huren weer een motorscooter. Om 11 uur gaan we Ao Nang verkennen. Een hoop gezelligheid alwaar we wat souveniertjes kopen. Natuurlijk weer heerlijk eten en een frisse duik. We hebben onze draai gelijk weer gevonden.

Maandag 20 feb. Op de scooter gaan we naar Krabi. We verkennen de stad en komen uiteindelijk terecht op een strandje........ Honderden meters lang voor 4 personen. We zwemmen, pikken een middagdutje en gaan weer verder. Vele mooie vergezichten, maar er wordt ook veel aan de kust gebouwd. Wordt dit een tweede Benidorm? We eindigen bij een hotel dar alleen per boot te bereiken is, totaal ingesloten door rotswanden. Er is wel een toegang voor voetgangers via een pad langs de kliffen maar het is flink klimmen en er zijn vele.......apen. Hartstikke leuk. Morgen gaan we naar dit strand lekker chillen.

Dinsdag 21 feb. We pakken de scooter en gaan naar het strand van gisteravond. Heerlijk, maar als de zon klimt, wordt het voor ons te heet. We pakken de scooter en eten ergens achteraf, maar weer zo heerlijk. Dan gaan we naar het noorden, als je rijdt is het te doen met de hitte. We eindigen in Tha Pom, ca 40 km boven Ao Nang. Daar is een mangrove bos. We moeten entree betalen en ik wijs naar m'n slippers en vraag of het daarop te doen is. No no, zegt de man, alleen money. Hij dacht dat ik met m'n slippers wilde betalen!!!!! Het bos is een leuke belevenis. Terug eten we langs de kant van de weg. We moeten handen en voeten gebruiken om duidelijk te maken dat we wat willen drinken en eten. Uiteindelijk lukt het. We lachen wat af. In Ao Nang sluiten we onze Thailand vakantie af met een borrel en hopen nog vele keren dit heerlijke land te mogen bezoeken. Morgen scooter inleveren, met vliegtuig naar Bangkok en donderdag terug naar Nederland. Daar zal ik de laatste foto's erop zetten. Verbinding is hier niet denderend.

Hopelijk waren we niet te langdradig en we danken iedereen voor z'n leuke reacties en tot ziens ergens in Nederland.

Wilco en Nelleke

Rob

Ha Wilco en Nelleke,
Zojuist het laatste verslag gelezen. Leuk hé rijden op een scooter. Wel lachen betreft de huur van de yamaha ! Wat wel jammer is dat er zo veel wordt bij gebouwd . Je schreef zelf al over Benidorm .de indentiteit van het land gaat op deze manier wel achteruit . Zonde !!! Binnenkort zie ik wel al jullie foto's / filmpjes .Tenminste ,welke ik mag zien ????
Vandaag over een maand zit ik ook heerlijk in de warmte , Aruba . Voor die tijd spreken wij elkaar wel weer! Ik wens jullie nog heel veel plezier in het Thaise , bovenal een goede terugreis naar NL ????

Rob

Nog even het volgende , vanochtend na het zwemmen terug naar huis , zag ik Ed en Leo hard zwoegen aan de overkant bij John . Ik dacht nog, wat hebben wij een rustig leventje vergeleken bij je broers . ????

Lieke

Aah donderdag vliegen jullie terug! Wat een belevenis weer! Heel gaaf en wie weet gaan wij volgend jaar! Fijne dagen nog en tot snel Xxx

Ed

Nou inderdaad Rob.????Maar het is toch heerlijk als jullie er zo van kunnen genieten. WIJ hopen als wij ook zo oud zijn ........ (duurt nog heel lang) het ook kunnen. Nou Wilco en Nel, hoop jullie weer snel te zien en dat we weer lekker kunnen bijkletsen.???? Van mij.

Teunie

Wauwwww wat genieten jullie en super leuk op de scooter geniet nog ff wij zien jullie snel luisteren naar jullie verhalen

Wilma

Met het lezen van jullie verhalen lijkt het of je er zelf ook een beetje bent. Thailand lees ik nu wel als een geweldig land met bijzondere plekken en leuke avonturen. Jammer dat onze herinnering aan Thailand heel anders is...wie weet ooit toch nog eens?! Geniet van jullie laatste dagen en alvast een goede reis terug??. Liefs van ons

Corien.

Heerlijk nelleke en wilco. wat een prachtig reis verhaal weer. Dit is genieten met een hoofdletter. ik wens jullie alvast een goeie reis terug. En ik snap dat jullie al weer uitkijken naar jullie volgende reis naar Thailand.

Yvonne van Es

Je laatste verhaal gelezen.Ik heb genoten!!Het enthousiasme van jullie verhalen doet mij goed:of ik er zelf ook bij ben.Een hele goede thuisreis gewenst!!
Wij horen jullie verhalen wel.

wilma de jong

hoi nNel en Wilco
Heerlijk om jullie verhalen te lezen.
En dat jullie zo hebben genoten

Welkom in ons koude natte stormachtig landje.