Zuidthailand.reismee.nl

1 De eerste dagen Bangkok

Thailand, here we come. Zondag 29 januari nemen we de tram in Barendrecht en vervolgens de trein naar Schiphol. Heerlijk vooruitzicht. We vliegen via Dubai. Twee keer 6 uur met een Airbus A380, Wilco z'n favoriet. Transfer naar hotel in de wijk Banglampoo, Bangkok is goed geregeld dus op maandagmiddag lopen we al op Khoa-san Road. Het feest der herkenning is begonnen. s' Avonds ondergaat Nel haar eerste massage, heeft Wilco zijn eerste Chang biertje en genieten we van de Thaise keuken. Hoe snel kan je in vakantiestemming komen?

Dinsdag spreken we af met Hans, Wilco z'n fietsmaat op Hua Lampong station. Nel gebruikt haar app van maps.me en haar gedownloade kaart van Bangkok en als een ervaren gids lopen we door steegjes, langs kanaaltjes en door de kleinste straatjes naar het station. Een gezellige ontmoeting en stadswandeling met diverse tuk tuk ritjes volgt. Daarna splitsen we weer op.

Woensdag gaan we met de River cruise boat naar het beginpunt van de Co van Kessel fietstour door Bangkok. Door Chinatown, over een lokale markt en natuurlijk de nodige tempels, heerlijk eten met een longtail boot op hoge snelheid naar de overkant van de Chao Phraya rivier. Over smalle paden langs huizen op palen, totaal anders dan het hectische Bangkok. Een enerverende ervaring rijker.

Hanneke

Inderdaad ook al diverse keren in Bangkok gestart met reis door Azië soort thuiskomen gevoel.

Met peter en arjen de eerste keer met co van Kessel , en later nog eens vanuit Laos terug in Bangkok weer gedaan , heel leuk lokale keuken klongs prachtig genieten jongens

Karin

Nou de lange heenreis zit er weer op , nu lekker genieten. Zo lezen doen jullie dat ook ! Wilco z'n eerste massage, alle spieren weer uit de knoop. Wat leuk dat Hans daar ook is , doe hem de groeten. Heel veel plezier verder met jullie reis!! ????

Anne-Marie

Jullie zijn weer in je element zo te lezen en te zien. Ik schrok alleen even van de foto met de fiets. Spring er maar achterop Nel.
Nog veel plezier samen.

Teunie en Wil

Geweldig kijk wel uit met die fietsen lekker genieten en veel plezier

wilma

Super dat jullie het zo naar je zin hebben, geniet ervan.
Wij blijven jullie volgen
Heel bijzonder dat je in thailand Hans ontmoet.
Goeie reis verder.

Corien.

Mooie foto's nelleke. Dat is weer puur genieten toch om daar heerlijk te fietsen en rond te reizen. Geniet er lekker van met elkaar.????