Zuidthailand.reismee.nl

3 Van Kao Sok National Park naar Ko Racha

Woensdag 8 feb. Na het ontbijt per mini van naar Ban Ta Kun alwaar we onze niet benodigde bagage voor de komende overnachting achter laten. We verblijven in het Kao Sok park op het Cheaw Lan stuwmeer. Dit meer is gevormd door de Rajjaprada dam. Per longtail boat gaan we naar onze Thai style floating bungalow. Aldaar liggen we binnen enige minuten in het heerlijke water. Ook een kanotocht met z'n tweetjes is weer een positieve bijdrage aan deze vakantie. Net als behangen, gaat ook dit goed. Na de lunch gaan we voor een 3 uur durende trekking met onze gids de bergen in. Het is behoorlijk pittig maar de uitzichten en vele tips van onze gids maken het onvergetelijk. In de avond schuiven we aan bij de muzikanten en drinken gezellig op lokale en internationale muziek een biertje met een magnifiek uitzicht over het meer, met een ondergaande zon en uitzicht op de bergen. Wie doet ons wat?

Donderdag 9 feb. We beginnen de dag om 7 uur met een long rail boat wildlife safari maar we zien weinig. We komen wel lekker tot rust ????. Om 8 uur een traditioneel Thais ontbijt waarna we langzaamaan terug gaan per longtailboat. Na een lunch bij een Thais gezin op het platteland gaan wij weer met z'n tweetjes op Phuket aan. Daar komen we om 4 uur aan. Even de stad in en een heerlijk hapje.

Vrijdag 10 feb. We worden weer om 7 uur opgehaald en zitten om 9 uur in een speedboat richting Ko Rocha, een minuscuul eilandje. Heerlijk 3 dagen zwemmen, zonnen en heerlijk eten. Even geen reizen. Er is niet eens een dorp op het eiland. Ze verkopen wel bier. Het is lekker warm dus we nemen het er even lekker van tot maandag.

Zaterdag 11 feb. Eten, snorkelen, eiland verkennen, massage. ????

Ed

Wat heerlijk zeg om deze verhalen te lezen. Voor m'n gevoel zitten wij er ook ????. Dikke kus.

Karin

Wat een leuke verhalen Nelleke en Wilco , zo te lezen vermaken jullie je prima! En voor ons leuk om zo'n manier een beetje mee te reizen op jullie verhalen . Nu lekker genieten op jullie eiland met bier !! Xxx

Rob

Als ik het zo lees , ( weer leuk geschreven Wilco) moeten jullie hier vroeger op dan thuis . Dat is wel even wennen zeker ! Goed te lezen en te zien dat jullie je wederom kostelijk vermaken ! ????????

Tino

Ik snap niet dat jullie dat volhouden. Zelf niet met die massages.

kleis

prachtig zo te zien en dan het varen, zwemmen, eten en ontmoeten van mensen, geweldig.

Paul

Zo te zien/lezen amuseren jullie je best. Geniet er maar van, hier in Den Haag is de eerste sneeuw weer gevallen. He Wilco heb je weer een paar mooie verhalen om op je CV te plaatsen.
Gr. Paul.

Lieke